Forside / Jobopslag / Økonomiassistent

Økonomiassistent

Økonomiassistent til regnskaber for kirker og menighedsråd

Er du nyuddannet eller har du erfaring med bogføring, regnskab og lønadministration? Eller måske erfaring fra en stilling som kordegn eller regnskabsfører i Den Danske Folkekirke? Så læs endelig videre…

Lidt om teamet og opgaverne

I kirkekasse-teamet er vi 8 medarbejdere, der løser regnskabsopgaver for menighedsrådene ved Folkekirkerne i Midt- og Østjylland. Vi oplever fortsat stor efterspørgsel på vores ydelser til de enkelte kirker og udvider derfor nu teamet. Vi har som mål at levere kvalitet og god service med udgangspunkt i det enkelte menighedsråds forhold og fungerer som kundens økonomiske sparringspartner hvilket naturligvis indebærer en betydelig og nær kundekontakt.

Vores opgaver omfatter bl.a. bogføring, betalinger, afstemninger, momsindberetning, budgettering, hjælp til likviditetsstyring, lønadministration, kvartalsrapporter, årsregnskaber, formidling i øjenhøjde af de økonomiske data, deltagelse på menighedsrådsmøder – og en række andre opgaver.

Vi søger dig der:

  • er holdspiller med godt humør
  • er struktureret, kundeorienteret og serviceminded
  • synes det er sjovt, når ikke to arbejdsdage er ens
  • er nysgerrig på hvad der rører sig hos dine kunder

Du kan være nyuddannet eller have erfaring som økonomiassistent, kordegn eller regnskabsfører. Du har kendskab til MS-Office (særligt Excel) og måske også kendskab til KMD-løn eller Brandsoft. Har du herudover kendskab til den kirkelige verden og/eller offentlig forvaltning er det også en fordel.

Vi tilbyder dig:

  • arbejdsfællesskab i et team af dygtige, engagerede og motiverede kolleger
  • fleksible arbejdsvilkår
  • en uhøjtidelig omgangstone og et godt sammenhold
  • individuel løn efter kvalifikationer

Afdelingen har kontorer i Viborg og Søften ved Århus. Vi har en god kantineordning, mulighed for massage, en aktiv personaleforening samt andre personalegoder. Desuden er vi fleksible ift. det ugentlige timeantal, hvorfor det vil være muligt for dig at arbejde på deltid, hvis du ønsker det.

Ansøgning

Søg stillingen og vedhæft CV samt relevante bilag ved at klikke på ”Søg jobbet” nedenfor. Ansøgninger sendt på anden vis vil ikke blive besvaret eller komme i betragtning. Ansøgningerne vil løbende blive gennemgået, ligesom samtaler afholdes kontinuerligt, og der vil blive lukket for ansøgninger, når vi har fundet den rette kandidat. 

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte produktansvarlig, kirker og menighedsråd, Anette Finderup på tlf. 2225 9219.

Om Velas

Velas er en dansk rådgivningsvirksomhed med afdelinger flere steder i Jylland samt centralt på Fyn og omliggende øer. Vi beskæftiger ca. 430 medarbejdere med en bred faglighed og rådgiver indenfor økonomi, planteavl, miljø, husdyr, ejendom, løn og HR, ledelse m.fl. Vi varetager opgaver i hele spektret fra service til specialrådgivning. Vores kundesegment rummer alle typer af virksomheder med et særligt fokus på landbrugssegmentet.

Du kan læse mere om os på www.velas.dk

Se en video om hvordan det er at være ansat i Velas

 

Praktisk information
Fagområde:

Økonomi

Sted:

Søften/Viborg

Ansøgningsfrist:

Løbende

Kontaktperson
Anette Finderup
Produktansvarlig, Kirker og menighedsråd
2225 9219