Et positivt møde
Vi bestræber os på, at alle kandidater får en god oplevelse i forbindelse med en rekruttering hos os. Derfor er vi grundige og professionelle, så vi sikrer det helt rigtige match mellem dig som kandidat og os som virksomhed.
Du har måske set vores stillingsopslag på LinkedIn, Jobindex, vores hjemmeside eller har hørt om stillingen via dit netværk. Grundet GDPR modtager vi ikke ansøgninger via vores mail.
Du har derimod altid mulighed for at søge vores ledige stillinger via vores hjemmeside. Ligeledes er du velkommen til at uploade dit CV som uopfordret ansøgning via vores hjemmeside.
Vi oplever af og til, at nogle relevante og interessante kandidater afholder sig fra at søge en stilling hos os, da de ikke har den nødvendige tid til at skrive en god ansøgning.
Derfor er det ikke længere en nødvendighed, at du sender en ansøgning for at komme i spil til en stilling hos os.
Et udførligt CV er tilstrækkeligt til at søge hos os. Men selvfølgelig er du velkommen til også at vedhæfte en ansøgning og andre bilag.
Ansættende leder, en medarbejder fra HR samt evt. kommende kollega læser alle CV’er grundigt igennem og udvælger sammen et felt af kandidater, som vi efterfølgende inviterer til samtale. Vi bestræber os på, at du hører fra os senest tre uger, efter du har søgt stillingen.
# Rekruttering
Sådan foregår processen
Første samtale
For at lære hinanden nærmere at kende gør vi meget ud af at skabe en tryg og god stemning ved første samtale. På mødet, der typisk varer 45-60 minutter, vil vi give en overordnet præsentation af Velas og derefter gå lidt mere i dybden med præsentation af ansættende leder, afdelingen og selve stillingen. Vi fortæller også om, hvad vi kan tilbyde, så du får et godt indtryk og samlet overblik over, hvad du evt. siger ja til.
Vi vil selvfølgelig også gerne lære dig at kende, så du får naturligvis også lejlighed til at præsentere dig selv og gennemgå dit CV sammen med os. Undervejs i vores samtale er der tid og plads til at stille uddybende spørgsmål.
Vi afslutter vores første samtale ved bl.a. at aftale, hvad næste skridt er, så du går herfra med overblik og en afstemt forventning om, hvornår vi skal tale sammen igen.
Anden samtale og personprofil
Efter vi har afholdt første samtale med kandidatfeltet, snævrer vi sandsynligvis feltet lidt ind, og de kandidater, vi gerne vil arbejde videre med, inviterer vi til en anden samtale.
Til denne samtale vil du få yderligere mulighed for at stille os spørgsmål, ligesom vi også vil gå mere i dybden med dig som person og potentielt match. Inden anden samtale vil vi sende dig et link til en personprofil, som vi vil bede dig udfylde. Det tager ca. 20 minutter at udfylde profilen, og det skal du gøre online.
Til anden samtale får du feedback på personprofilen, og du får også rig mulighed for at spørge ind til resultatet. Det er vigtigt for os at pointere, at personprofilen ikke er en test, men derimod et værktøj, som vi bruger aktivt til samtaler og i andre sammenhænge.
Du kan derfor ikke svare rigtigt eller forkert på de spørgsmål, du får.
Referencer og straffeattest
Hvis vi bliver enige om at gå videre i processen efter anden samtale, så er det tid til, at vi indhenter referencer på tidligere ansættelsesforhold, du har haft. Disse udvælger vi sammen, og du giver os efterfølgende kontaktoplysningerne på referencerne.
Du får naturligvis mulighed for at orientere dine referencer om vores mulige opkald, inden vi kontakter referencerne. Vi tager disse referencer for at få bekræftet ansættelsesforholdene og få yderligere et indblik i dine kompetencer og adfærd set med dine tidligere samarbejdspartneres øjne.
Hvis du søger en stilling som leder eller som godkendt revisor, vil vi bede dig om at medbringe en straffeattest til første samtale. Denne må gerne være elektronisk og du kan bestille den på politi.dk ved hjælp af NemID.
Fremtidigt samarbejde
Hvis dit og vores samlede billede – samtaler, personprofil og referencer – giver grobund for et godt match, så skal vi have lavet og underskrevet en kontrakt. Dette foregår elektronisk, og kontrakten vil være underskrevet fra vores side, når du modtager den.
Så er det blot at underskrive elektronisk med NemID – og så glæder vi os meget til at få dig med på holdet og til at møde dig igen på din første arbejdsdag hos Velas.
Lars-Bo Kristensen
HR-chef
Lars-Bo Kristensen er HR Manager, og han er en del af Velas' rekruttering.