# Løn, HR og rekruttering

Vi kan stå for at håndtere løn

Vi laver løn for
dine ansatte

Hvis du vil slippe for arbejdet med og risikoen for, at dine medarbejdere ikke får den korrekte løn til rette tid, kan du få hjælp og rådgivning hos Velas.

Vi er specialister i lønadministration og står hvert år for at lave løn til både store og små virksomheder, hvilket betyder, at du får mere tid til at fokusere på driften og bundlinjen.

Vores løn- og HR-rådgivere sørger for lønoverførsel til medarbejdernes lønkonti, indbetaling til Skat, ATP, Feriekonto, pensionsordninger og meget mere, og hver måned modtager du en kopi af lønsedlerne samt en oversigt over, hvornår løn, skatter, feriepenge, pension og ATP betales.

Vi sørger desuden for, at dine medarbejdere modtager lønsedler i mit.dk/e-Boks, så du slipper for arbejdet med at dele dem ud.

Når du får lavet lønadministration hos os, holder vi dig desuden informeret om nye lovgivningsmæssige tiltag indenfor lønområdet. Det giver tryghed for både dig og dine medarbejdere at vide, at der er styr på tingene, og at lønnen går ind til tiden. Du får en sms-reminder eller mailbesked, når der skal indberettes løn, ligesom du løbende får nyhedsbreve med aktuelle ansættelsesmæssige informationer.

NemLøn

Hvis du ønsker at håndtere lønadministration selv, kan vi tilbyde en digital lønløsning, der gør det let at indberette lønoplysninger.

NemLøn fungerer ved, at du som arbejdsgiver indberetter oplysninger i indberetningsmodulet (KlarLøn – DataLøn eller Webløn – Lessor). Lønrådgiveren bearbejder herefter lønmaterialet og udarbejder til sidst den endelige lønseddel, som overføres til både medarbejderen og dig som arbejdsgiver.

Det er både nemt og smart, og systemet er tilgængeligt, når det passer dig – 24 timer i døgnet.

KlarLøn

Du kan tilgå Klarløn lige her:

Elektronisk tidsregistrering

Mange arbejdsgivere i landbruget bruger hver måned meget tid på at holde styr på medarbejdernes arbejdstimer. Husker medarbejderne at notere på timesedler, hvad er normtid og overtid og passer registrerede timer med dét, som er aftalt med medarbejderne?

Når du har ansatte, er det samtidig dit ansvar som arbejdsgiver, at arbejdstidstidsdirektivet overholdes – og det er dit ansvar at have dokumentationen på plads, hvis der opstår tvivl eller uenighed.

I tidsregistreringssystemet kan medarbejderne registrere deres arbejdstid elektronisk – enten via en app på mobiltelefon eller på en terminal, der er tilgængelig på arbejdspladsen. Medarbejderne registrerer, når de kommer, og når de går. I nogle tidsregistreringssystemer kan man sætte arbejdstidsplaner op for medarbejderne, således at det bliver nemmere at holde styr på normtid, overarbejdstimer, sygdom og ferie.

Elektronisk tidsregistrering kan give både arbejdsgiver og medarbejder en tryghed, fordi de registrerede timer gemmes i systemet og er synlige for begge parter. I undgår på den måde tvivl mellem jer, og som arbejdsgiver får du nemt overblik over medarbejdernes både præsterede timer og fraværstimer.

Jørgen Kjærgaard
Rådgiver, Løn og HR

Jørgen Kjærgaard er rådgiver i løn og HR med fokus på løn, overenskomster og personalerådgivning.

2518 5705
Se flere medarbejdere indenfor Rekruttering, HR & Løn